Logo

Ikke forudsete bestillinger

Print denne opskrift (Ctrl + P)
Kamera Print med billeder
Print uden billeder
Kunden og restauranten har en fælles interesse i, at festen er vellykket og forløber i en god stemning. Det vil derfor være en fordel, at der på forhånd er taget højde for nogle af de situationer, der nemt kan opstå undervejs. For restaurantens medarbejdere er det rart ikke at være i tvivl, og for kunden er det rart ikke at blive forstyrret og trukket til side igen og igen.

Det kan fx være bryllupsgæsterne der indfinder sig på kroen for tidligt. Mens brudeparret er hos fotografen, sidder gæsterne på kroen og bestiller drikkevarer på brudeparrets regning. Hvis der ikke er aftalt noget, vil mange restauratører vælge at servere i hvert fald en rimelig mængde drikkevarer for ikke at risikere at ødelægge den gode stemning, før festen overhovedet er i gang. Mange kunder vil gerne betale noget ekstra i den situation, de havde bare ikke på forhånd tænkt på, at behovet kunne opstå.
Under selve festen bør det være klart aftalt, hvem der har myndighed til at bestille varer ud over det aftalte. Hvis det er en fest med overnatning, bør det også være klart for både restaurant og gæster, hvad der kan bestilles på kundens regning, og hvad gæsterne selv må betale. Det kan fx være drikkevarer, der bestilles op på værelset eller brug af minibaren.
Facebook
Print denne opskrift (Ctrl + P)
Kamera Print med billeder
Print uden billeder
Opret din egen Festbog
Klik på den smiley du vil give denne side 
Brugernes vurdering 5,0 (4 stemmer)
Siden er blevet set 4.957 gange - Se og skriv kommentarer herunder.

Kommentarer og debat mellem læsere

Din e-mail bliver ikke vist på sitet.

Afstemning
Har du en airfryer?
Effektiv reklame - klik her