Logo

Hvad taler I om

Print denne opskrift (Ctrl + P)
Kamera Print med billeder
Print uden billeder
I grunden en meget udannet Leg. Den går nemlig ud på noget så irriterende som, at to fører en interessant samtale om et emne, som ingen af de øvrige i selskabet kender. Til Gengæld behøver man ikke at skjule sin nysgerrighed, men kan frit blande sig i samtalen, når man mener at have fundet ud af, hvad den drejer sig om. De to udannede vælger som grundlag for deres samtale et ord, der har to eller flere forskellige betydninger - og sludrer løs.
De har for eksempel valgt et ord som BOKS - og fortæller hinanden om, hvor- dan man må søge at sikre sine værdier; hjemme kan man jo ikke gemme noget, o. s. v., uden at nævne selve ordet, selvfølgelig. Snart er der een i selskabet, som mener at være på sporet, og vedkommende slutter sig til samtalen - ud fra forestillingen om en bankboks. Når de to andre er klar over, at ordet er opdaget, drejer de samtalen hen på heste og hestesport, hestens røgt og pleje, dens formering - de yndige små føl o. s. v. - for nu er det en følboks, de taler om.
Det virker højst forbløffende og meget irriterende. Og det er det, der er hensigten.
Galleri kan drøftes ud fra en teateraften med alle dens små hændelser - og samtalen kan drejes over på billedgalleri. Kamp kan drøftes i forbindelser som jagt på fødevarer i overfyldte butikker, forsøget på at komme med en bus, eller en fodboldkamp eller en ung videnskabsmands kamp for sine ideer. Bygning kan både være et hus og en skøn legemsbygning. Der er nok at irritere med.
Den, der finder emnet til slut, har lov at skyde de to snakkende ud og selv vælge sig en partner til en ny Konversation.


Facebook
Print denne opskrift (Ctrl + P)
Kamera Print med billeder
Print uden billeder
Opret din egen Festbog
Klik på den smiley du vil give denne side 
Brugernes vurdering 4,3 (9 stemmer)
Siden er blevet set 20.107 gange - Se og skriv kommentarer herunder.

Kommentarer og debat mellem læsere

Din e-mail bliver ikke vist på sitet.

Afstemning
Når du skal lave mad, hvad bruger du så?
Effektiv reklame - klik her