Logo

Computerspillet - katten efter musen

Print denne opskrift (Ctrl + P)
Kamera Print med billeder
Print uden billeder
Der er en, der er kat og en, der er mus - katten skal så fange musen.
Resten af personerne udgør computerspillet.
De stiller sig på 3 rækker med 3 i hver (eller med flere deltagere f.eks. 3x4, 4x4).
Hvis der er 1 el. 2 i "overskud", dannes en lille række yderst.
Alle står med fronten fremad.
Man holder hinanden i hånden.
Musen giver sig til at løbe frem og tilbage mellem rækkerne og katten jagter.
Når musen er i knibe, råber den "biip".
Dette signal betyder, at alle skal dreje en kvart omgang og atter tage hinanden i hånden.
Når musen igen siger "biip", skal alle dreje tilbage med fronten fremad.
Legen fortsætter, indtil katten har fanget musen.
Der findes en ny kat og mus.
Den gamle kat og mus stiller sig i "computer-spillet".

Fra 7 år / Fra 11 deltagere / Udeleg - inde med god plads
Facebook
Print denne opskrift (Ctrl + P)
Kamera Print med billeder
Print uden billeder
Opret din egen Festbog
Klik på den smiley du vil give denne side 
Brugernes vurdering 4,8 (6 stemmer)
Siden er blevet set 7.273 gange - Se og skriv kommentarer herunder.

Kommentarer og debat mellem læsere

Din e-mail bliver ikke vist på sitet.
936920-02-2011 22:08:48 Karoline
jeg syntes at denne leg er vildt sjov!!

Afstemning
Mobiltelefoner i folkeskolen, skal det forbydes?
Foreslå nyt svar
Effektiv reklame - klik her