Problemer undervejs
Hvis der opstår problemer eller klagepunkter under festen, må man se, om det er noget, der kan gøres noget ved nu og her. Hvis der fx er for koldt lokalet, eller der holdes en voldsomt støjende fest i nabolokalet, må man klage med det samme, så hotel eller restaurant har mulighed for at rette op på forholdene.
Andre forhold kan der derimod ikke ændres på. Det kan fx være, at middagen er en time forsinket, kødeter sejt, eller at hyggepianisten er forsinket. Selvom forholdene ikke kan ændres, skal man alligevel klage straks, så restauranten har en mulighed for at vurdere, om der måske kan kompenseres for manglerne på anden vis. Det bør være klart for restauranten, om man accepterer den tilbudte kompensation som en endelig løsning, eller om manglen er så graverende, at man vil gå videre med sagen efterfølgende.
Hvis der opstår uheld, fx at en tjener spilder ned ad en gæst, eller en gæst knækker en tand på maden, skal der også klages over det med det samme.
Er du utilfreds - klag med det samme
Hvis du er utilfreds med arrangementet af den ene eller anden grund, skal du straks klage til restauratøren. Selvom det kan være ubehageligt at fremkomme med klager under selve festen, er det nødvendigt, hvis der skal rettes op på manglerne. Hvis du mener, at du har krav på en form for godtgørelse, fx et nedslag i prisen, bør du umiddelbart efter festen følge op på sagen ved at klage skriftligt til restauratøren.
Brugernes vurdering
5,0
(
4
stemmer)
Siden er blevet set 3.881 gange - Se og skriv kommentarer herunder.
Du er nu logget ind og siden er tilføjet til din Festbog
Der er allerede en bruger med det brugernavn.